Button Text! Submit original article and get paid. Find out More

Berita Bergambar, Mulut Bayi Ditampal Pita Pelekat

Mulut Bayi Ditampal Pita PelekatMANILA – Sekeping gambar mulut seorang bayi berusia 5 hari ditampal dengan pita pelekat mula tersebar meluas di internet sejak semalam.

Gambar bayi lelaki malang itu dengan mata tertutup dan mulut ditampal pita pelekat didakwa berlaku di Hospital Bersalin Cebu.

Bapa bayi terbabit, Ryan Noval berkata mulut anaknya ditampal dengan pita pelekat kerana terlalu kerap menangis dan bising. Dia yang kecewa dengan layanan jururawat hospital berkenaan bertindak mengambil gambar anaknya untuk disiarkan di laman sosial, Facebook.

“Inilah anak saya, Yohannes Noval. Dia tidak mampu bersuara mengenai pengalaman ngerinya, justeru kita harus bersuara untuk dia.” Gambar yang dimuat naik pada 9 Mei yang lalu mendapat perhatian orang ramai dalam masa yang singkat.

Pengguna Twitter, Melanny Monroy berharap jururawat yang melakukan perbuatan tidak sepatutnya itu dipenjarakan kerana kebodohannya. Pihak hospital pula akan menjalankan siasatan ke atas aduan yang dibuat oleh bapa bayi berkenaan. – AFP