Button Text! Submit original article and get paid. Find out More

Bayi Menyusu Dalam Waktu Tidur Terdedah Kepada Obesiti

Menurut penemuan baru oleh saintis, bayi yang diberi minum susu dalam waktu tidurnya mempunyai risiko yang tinggi untuk menjadi gemuk / obesiti apabila meningkat usianya.

Mereka yang kerapkali diberi botol susu ketika mereka berusia dua tahun adalah 30 peratus lebih cenderung menjadi gemuk pada masa mereka berusia lima setengah tahun.

Para pengkaji memberi amaran bahawa ibu bapa yang terus memberikan anak-anak botol pada usia ketika mereka telah mulai makan makanan padat adalah sudah berlebihan.
Mereka mengatakan bahawa botol susu 8oz penuh lemak mengandungi 150 kalori – 12 peratus tenaga anak berusia antara keperluan satu dan dua dalam sehari.
Ibu disarankan untuk secara berperingkat menyapih / menceraikan susu bayi mereka dari sama ada susu ibu atau susu formula dari usia enam bulan.
Kajian penemuan baru ini diterbitkan dalam jurnal Pediatrics, mendapati bahawa hampir seperempat anak-anak (22.9 peratus) masih diberi botol ketika mereka berusia dua tahun menjadi obesiti pada masa mereka berusia lima tahun setengah, bahkan selepas mengira faktor-faktor lain seperti berat ibu dan berat anak ketika lahir.
Itu dibandingkan dengan hanya 16 peratus anak-anak yang tidak diberikan botol.

Google Tag Search Result:

One Response

Leave a Reply